Mountainbiken

Wie van pittige mountainbiketochten houdt in een schitterende omgeving met een enthousiaste groep (vanaf 2 personen) is met deze dagtochten op het goede adres. We biken over de mooiste paden in het Mátra gebergte. Zo maken we afdalingen waar je van droomt en beklimmen we schitterende bergpassen. Iedere dag wacht er een nieuwe uitdaging. De tochten zijn met veel zorg voorbereid. Klimmen doen we vaak over brede pad maar dalen doen we zoveel mogelijk over singletracks. Het programma is echt iets voor de mountainbike fijnproever. De dagtochten zijn voor de beginnende en voor de gevorderde bike(ste)r. Ruime keuze uit verschillende afstanden en routes op ieders niveau. Klimmen doen we zoveel mogelijk gezamelijk en in ieder zijn/haar tempo. Zonodig kunnen we de groep tijdens het klimmen of afdalen even splitsen. Iedere dag vertrekken we zo rond half tien en zijn we rond de klok van drie weer terug. Er blijft zo ook wat tijd over om iets anders te doen. Het exacte programma wordt s'avonds besproken.

Een weekprogramma bestaat uit 5 mountainbikedagen en 1 rustdag.

Dag 1: Aankomst en kennismaking

Dag 2: Zuidroute

Zuidelijk gelegen de wijngaarden van Gyöngyös.

Dag 3: Hoge Mátraroute

De Hoge Mátra met zijn vele bergrivieren stromen door prachtige valleien.

Dag 4 : Kékesroute

Beklimming van het hoogstgelegen dorp Galyatető (964m) en de hoogste berg Kékes (1014m).

Dag 5 : Rustdag

Op de rustdag kan u keuze maken een stadsbezoek, Tisza meer, Bükk gebergte, kuuroord of een andere sportactiviteit.

Dag 6 : Westroute

Via singletraks bereiken we Ágasvár. Dan een afdaling naar het westen met uitzicht op Pasztó, Cserhát heuvels en ruïnes van een kasteel.

Dag 7 : Panoramaroute

Prachtige vergezichten in Galyatető en Parádsasvár.

Dag 8 : Vertrek